【12/20】ルール変更【発効は1/1】
2011年12月21日前の日記でソース教えてとか言いましたが、よく探せばありました。
http://www.wizards.com/wpn/Events/Rules.aspx
実際の大会とかでのルールがちょっと変更になったっぽいです。
重要っぽい所だけかいつまんで翻訳しようかと思ったが。
英語ばっかでどこが更新されたかわかんねええええええ!
追記
ってなったけど、Changes from previous versionsって所に更新箇所がまとめられてるようだ。
英語だけだと、IPGの変更点は
1.4: New section on Optional Abilities.
3.1: Big changes. Opponents are no longer responsible for triggers. Some triggers are optional and handled differently.
3.1: Missed triggers being put on the stack now go on the bottom. Actions are completed before doing so.
3.5: Clarification for when Improper Drawing at Start of Game applies.
3.7: Failure to Maintain Game State does not apply when the opponent misses a trigger.
4.3: Attempting to perform a loop with an indeterminate end point is now Slow Play.
4.7: Added a reminder of the Player Communication Rules to the philosophy.
ってことらしい。
お堅い英語なので、何言ってるかさっぱりだ!
ぱっと見だと、誘発忘れを対戦相手は指摘しなくても良くなる?らしい。
http://www.wizards.com/wpn/Events/Rules.aspx
実際の大会とかでのルールがちょっと変更になったっぽいです。
重要っぽい所だけかいつまんで翻訳しようかと思ったが。
英語ばっかでどこが更新されたかわかんねええええええ!
追記
ってなったけど、Changes from previous versionsって所に更新箇所がまとめられてるようだ。
英語だけだと、IPGの変更点は
1.4: New section on Optional Abilities.
3.1: Big changes. Opponents are no longer responsible for triggers. Some triggers are optional and handled differently.
3.1: Missed triggers being put on the stack now go on the bottom. Actions are completed before doing so.
3.5: Clarification for when Improper Drawing at Start of Game applies.
3.7: Failure to Maintain Game State does not apply when the opponent misses a trigger.
4.3: Attempting to perform a loop with an indeterminate end point is now Slow Play.
4.7: Added a reminder of the Player Communication Rules to the philosophy.
ってことらしい。
お堅い英語なので、何言ってるかさっぱりだ!
ぱっと見だと、誘発忘れを対戦相手は指摘しなくても良くなる?らしい。
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